miercuri, 21 septembrie 2011

Reguli de servire la restaurant !

REGULI DE SERVIRE LA RESTAURANT !

     1. Clientul se intampina la intrarea in restaurant, cu zambetul formal si cu formulele de salut adecvate perioadei de zi in care ne aflam. ( buna dimineata, buna ziua, buna seara, bine ati venit sau revenit, dupa caz)
     2. Intrebati cate persoane sunt, daca nu e clar, si recomandati-le cea mai buna masa din restaurant, conform numarului de consumatori. Cele mai bune mese sunt cele de la geam, cu vedere afara, dar clientul isi poate alege orice masa doreste. Nu asezati 2 clienti la masa de 6 persoane sau invers, decat daca solicita acest lucru.
     3. Ajutati-i la asezarea la masa.  Trageti scaunul doamnelor, ajutati-i cu hainele si duceti-le la cuier, debarasati obiectele de inventar care ocupa masa inutil (surplusul de pahare, sau daca exista o vaza prea inalta care ar putea creea accidente).
     4. Meniurile se aduc in numar exact si se inmaneaza in parte fiecaruia, deschise, pe partea dreapta, incepand cu doamnele. Pentru copii, folositi meniurile speciale, intrebati-i cum ii cheama, cati ani au...etc. si oferiti-le creioanele colorate, precum si Meniurile pentru Copii.
     5. In timpul cat se consulta meniul, prezentati-va la masa ( Numele meu este Wanda, Alina, Mirela, Robert, Nelu... si voi fi ospatarul dumneavoastra). Incercati sa luati comanda la bauturi, pentru a castiga timp pentru mis-en-place-ul care urmeaza. Notati comanda pe carnetel !!!
                     - la comanda de vin, intrebati daca doresc sa-l bea sec sau sprit, intrebati cate pahare de vin trebuiesc aduse; vinul rosu se serveste la temperatura camerei. Nu duceti vin rosu rece, decat daca se doreste astfel.
                     - in cazul racoritoarelor (cola, fanta, nectar), aduceti-le la masa insotite de cupa de gheata; in cazul ice-tea-ului, pueti pe o farfurioara cateva felii de lamaie, insotite de lingurita; 
                     - berea : niciodata nu se duce calda, indiferent de anotimp, cu exceptia faptului in care se cere in mod expres. Cand se aduce la masa, se toarna in pahar, pe peretele interior al paharului, fara a atinge paharul cu sticla. Cand se goleste sticla, aceasta se ia de pe masa, si se intreaba clientul deca mai doreste una. 
                     - toate bauturile spirtoase se duc insotite de cupa de gheata, exceptie facand coniacurile si bauturile digestive. In cazul vermuturilor (cinzano, martini, garrone) paharul se poate glazura cu o bordura de zahar si se vor orna cu o feliuta de lamaie.
     6. La aducerea bauturilor, incercati sa legati o conversatie. Recomandati-le preparatele cele mai proaspete si mai bune, acelea care stiti ca au primit aprecieri.( Platou 2D, Piept de pui Cislau, Saramura de pui, Pui cu smantana, Platou buzoian sau Tochitura Dobrogeana). De asemena, recomandati painea prajita !!
     7. Comanda se ia pe carnetel, pe care se trec specificatiile pentru fiecare comanda in parte. Retineti ca recomandarile din meniu dau o mai mare valoare ospatarului si a serviciului acestuia. Dupa ce se ia comanda, aceasta se repeta la masa, pentru a se evita incurcaturile.
     8. Dupa luarea comenzii, ospatarul se retrage in oficiu pentru predarea si marcarea comenzii la bucatarie. Nu faceti economie la marcile de marcat ! Fiecare masa se va marca pe o foaie, pentru a usura munca bucatarului. Dupa predarea comenzii, ospatarul se poate apuca de pregatirea mis-en-place-ului. Tacamurile, oliviera si servetelele se transporta pe tava si se pun pe fiecare parte a clientului (tacamurile din dreapta pe partea dreapta, iar cele din stanga pe partea stanga). La preparatele de peste, se vor folosi tacamurile specifice, impreuna cu osiera.
      9. Inainte de iesirea comenzii, se verifica masa, se schimba scrumierele si se anunta clientii ca preparatele comandate sunt gata.
      10. In cazul in care comanda este compusa din 3 ciorbe si 4 feluri principale, mai intai se vor duce ciorbele, iar apoi toate cele 4 feluri, la toata lumea in acelas timp. Pentru o executie fara greseala, se va intreba clientul despre cum doreste sa fie servita masa. 
      11. Comanda se aduce la masa , servindu-se mai intai doamnele apoi domnisoarele, domnii si tinerii. Daca sunt mai multe preparate decat poate lua un ospatar in siguranta, se va solicita ajutorul unui coleg, astfel incat toate preparatele sa ajunga la masa in acelas timp.
      12. Ospatarul se retrage dupa servirea preparatelor, timp de 10 secunde, iar apoi se va duce sa schimbe iar scrumierele, ocazie cu care verifica daca totul este in regula. In cazul in care este vreo problema, aceasta se va remedia in cel mai scurt timp.
      13. In timpul mesei, ospatarul are datoria de a sta in sala, pentru a interveni la timp in cazul in care clientul doreste ceva. Se poate turna bautura in pahare sau completa sticlele goale de bere, suc, racoritoare, etc, dupa cererea permisiunii din parte clientului.
      14. Dupa ce toata lumea a terminat de mancat, se va efectua serviciul debarasarii. Se ridica farfuriile goale impreuna cu tacamurile, care se aseaza in cruce in farfurie, astfel : coada furculitei prinsa sub degetul mare, iar cutitul sub furculita, in forma de X.  In cazul in care observati ca cineva nu a mancat decat prea putin din felul principal, se va intreba daca doreste sa-l ia la pachet. Este o dovada de bun simt, cu care puteti castiga simpatia clientilor. Probabil ca va refuza, insa nu strica sa-l intrebati!  Se continua debarasarea si curatarea mesei de firmituri cu un ancar sau servet in tava. ( nu le aruncati pe jos!!!). Cand toata masa s-a eliberat, se va trece la recomandarea deserturilor si a bauturilor digestive. In cazul refuzului, intrebati clientul daca doreste intocmirea notei de plata, fara a uita sa specificati daca doreste sa achite numerar sau prin card bancar. In cazul in care se va plati numerar, nota se insoteste de bonul fiscal de la casa de marcat. In cazul platii in virament, nota nu se mai marca, ci va fi insotita de bonul elibarat de POS-ul bancii.
     15. La plecare, clientii se vor saluta cu formulele de ramas bun adecvate perioadei de zi in care ne aflam, iar celor care sunt in trecere, l-i se va inmana o carte de vizita, incurajandu-i sa sune pentru o rezervare de masa in cazul in care vor mai trece pe la noi.

4 comentarii:

  1. Absolut toata informatia o gasiti aici 😊Felicitari pentru rabdarea de a explica in detaliu totul.💖

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu e rau articolul dar poza promoveava contaminarea mancarii. Farfuriile nu trebuie sa atinga mancarea, chiar daca se duc 3 pe o mana (ma refer la prima farfurie ce atinge mancarea farfuriei 2, iar farfuria 3 atinge de asemenea mancarea pe farfuria 2)

    RăspundețiȘtergere
  3. Harrah's Casino, Chester, CT (MapYRO)
    Harrah's Casino, Chester, CT 순천 출장마사지 is 제주도 출장안마 home to the largest hotel in the world, featuring more than 1,600 spacious hotel 수원 출장마사지 rooms and suites, 안양 출장마사지 over 정읍 출장마사지 1,600

    RăspundețiȘtergere